onsdag 3. august 2016

Hindbærsnitter og babystrikk

Askil begynte på jobb igjen denne uka mens Iben har siste ferieuke hjemme med Inga og meg. 
Noe som er veldig hyggelig men også litt hektisk. Noen øyeblikk skulle man hatt et par ekstra armer eller litt mer søvn i kroppen. Men i alt koser vi oss. 
Når Inga tar seg en blund lager Iben og jeg fika mens vi leser eller jeg strikker. 
Melk til Iben og kaffi til meg og noe søtt til. Da jeg så denne oppskriften på pinterest måtte jeg prøve de så fort som rå, fordi jeg elsket slike bringebærsnitter når jeg liten. Oppskriften er fra Mette Blomsterberg som jeg har sett på tv flere ganger og beundret hvordan hun klarer å få alt så lekkert og delikat hver gang.
(Jeg lot mine steke noen minutter ekstra og siden jeg ikke hadde frysetørkede bringebær brukte jeg spiselig blomsterblanding i stedet.)
Strikkeprosjektene går sakt men sikkert framover, dette blir nok en romper som blir veldig god å ha til høsten. Det er merkelig å begynne å strikke større størrelser til Inga og ikke nyfødt. 
Da er det godt det kommer flere små nå i høst og vinter slik at jeg kan få utløp for behovet å strikke bittesmått! 

2 kommentarer:

  1. Desse bringebærsnittane ser ordentleg gode ut ^^ Kjekt å følgje strikkeprosjekta dine :D

    SvarSlett
  2. De kjeksene ser fantastiske ut! Så fint med en ekstra ferieuke med Iben, selv om jeg forstår godt at det blir hektisk også. Den romperen fikk jeg veldig lyst til å strikke, ser både enkel og veldig veldig fin ut :)

    SvarSlett