mandag 25. april 2016

Mjuk vognlenke

 Smårester som er for små til egne prosjekter blir ofte liggende. Under en solid opprydding i garnlageret mitt i går så jeg at de små nøstene jeg la til til side hadde en fin harmoni sammen og da kom jeg på en vognlenke jeg så på bloggen til Charlott Pettersen i fjor.
Helt enkel, mjuk og nesten gratis!
 Jeg lagde dusker i to forskjellige størrelser med en duskemaker (jeg kjøpte min på Spar Kjøp for 15 kroner), jeg bruker dobbel tråd så det går litt kjappere.
Stuss duskene slik at de blir runde og bestem rekkefølgen de skal ligge i.
 Jeg brukte to treklyper (samme som jeg bruker til smokkesnor) til fester og dobbeltråd med kraftig jutetråd (bruk gjerne bånd eller noe annet du har). Med en stor stoppenål tredde jeg duskene inn på og tilpass trådlengden slik at den ikke blir for slakk når du fester den på vogna. Knyt på siste klypen på og ferdig!

2 kommentarer:

  1. Å, så kjempefin! Husker jeg hele tiden ønsket meg en sånn fin vognlenke til Orvar, men syntes de fine i butikkene var så dyre. Så en sånn skal jeg absolutt lage til høstbabyen vår :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Og en i høstfarger kan bli kjempefin!

      Slett