torsdag 3. mars 2016

Inga Astrid

Det ble plutselig dårlig med nedtelling og oppdateringer her, men da er det enda kjekkere å skrive her nå.
Søndag kveld, 28 februar, klokka 19.31 kom endelig vår nydelige Inga Astrid til verden! 
Det gikk 6 dager over termin og ble en sein igangsettelse før fødselen endelig kom skikkelig i gang. 

Det var en utrolig sterk opplevelse og sammenlignet med når Iben kom til verden, følte jeg at jeg "eide" denne fødselen. Jeg brukte svært lite smertestillende og var på beina store deler av den aktive fasen. To godt erfarne og fantastiske jordmødre loset meg gjennom de mest intense 12 minuttene jeg har opplevd på slutten og med et brøl kom hun ut. 
3800 gram og 51 cm og helt nydelig! Nå nyter vi gode dager hjemme og har det så godt!

6 kommentarer:

  1. Så fine de er begge to! Gratulerer så mykje, Ingvild! Godt å høyre at alt står bra til :) Nyt tida ♡

    SvarSlett
  2. Gratulerer så mye!!! For ei nydelig jente, og for et nydelig navn!
    Nyyyt "Im on top of the world-følelsen" en fødsel gir :D :D
    Og ikke minst, nyyyt ditt fine lille menneske.

    SvarSlett
  3. Så godt at fødselsopplevelsen ble bedre den gangen!

    Kos dere med den lille, skjønne med det kjempefine navnet!

    SvarSlett
  4. Har venta på denne oppdateringa! Gratulerer så mykje! Nydeleg barn, nydeleg namn og nydeleg mor.

    SvarSlett
  5. Åh, så FINT! Til lukke med den nye verdsborgaren! Klem frå Inga. P. S. Eg diggar namnet.

    SvarSlett
  6. Gratulerer så mye! Velkommen til verden, Inga Astrid! :) godt å høre at fødselen ble en bedre opplevelse denne gangen. Håper dere koser dere!

    SvarSlett