søndag 6. mars 2016

Fint nett no - barselutgaven -

- at Inga Astrid er en veldig harmonisk liten jente som er glad i mat, å sove og kose
- den første smaken av brie, chevre og spekemat etter mange, mange måneder!
- gleden i Ibens fjes når hun stod på trappa og så meg gå opp veien med bilstolen i hånden når vi kom hjem
- å sitte igjen med opplevelsen av en god tid på barsel og følt at det som skjedde når Iben ble født var en hel serie med uheldige tilfeldigheter og føle tillit jordmødrene på KK ( full støtte til årets 8.mars parole til Jordmorforeningen!)
- første trilletur i strålende solskinn med joggesko og solbriller
- feire en uke med Inga Astrid med muffins og kladdkaka som Iben og jeg bakte sammen
- kjekke tilbakemeldinger på navnevalget; hun er oppkalt etter min oldemor Inga og Askils bestemor Astrid. To fine og grepa damer som jeg ville hedre. Og at jeg kjenner mange andre flotte Inga og Astrid-er i verden gjorde valget enda lettere
- begynne å kjenne oss klare til å ta i mot besøk!

ikke så fint:
Det er en kontrastfylt tid. 
På tirsdag gikk min kjære mormor brått bort. Jeg fikk beskjeden mens jeg fortsatt lå på barsel. Det var et voldsomt følelsesmessigkaos som gikk gjennom meg; gleden av å sitte med en knapt 2 dager gammel baby i armene og dyp sorg fordi en av de viktigste personene i livet mitt var borte. Jeg kan ikke få rost jordmødrene på Barsel nok; de var så omsorgsfulle, tok en sovende Inga med seg på vaktrommet slik at jeg kunne summe meg litt og ringe Askil.
Midt i alt det vonde trøster jeg meg med at vår siste samtale var at jeg selv ringte bestemor og bestefar fra fødestua, minutter tid etter Inga var født. Hun fikk vite at alt hadde gått bra og hun var blitt oldemor for femte gang og se bilde av henne. 
Jeg er så takknemlig at hun ble født når hun gjorde! Det er øyeblikk jeg tar meg selv i å ville ringe henne for å fortelle om hvordan vi har det og det stikker i hjertet. Men Inga har en svært stolt oldefar som jeg vet er godt passet på opp i alt og vi gleder oss til å reise på besøk til våren.

4 kommentarer:

  1. Blir så rørt av å lese alt dette, Ingvild! Skjønner godt at det er ei kontrastfylt tid, men blir så varm innvending når eg les om ein mykje betre oppleving av tida på barsel ^^ Og namnet er ordentlig vakkert <3

    SvarSlett
  2. Klump i halsen av innlegget her, Ingvild! Klem til deg, og ikke minst til den utrolig vakre jenta di.

    SvarSlett
  3. Det var leit å høre om mormoren din. Har fulgt bloggen din en stund og vet du er veldig glad i henne. Du har nok en emosjonell tid foran deg, men både stor glede og sorg samtidig. I dag var jeg en av disse som måtte tørke tårer av å lese et blogginnlegg til noen jeg egentlig ikke kjenner og aldri har møtt. Husker bare tilbake på tiden etter min egen fødsel og hvor sterke alle følelsene mine var. Heldige dere som har to flotte og fine jenter. Kos dere fremover. Mvh Anita

    SvarSlett
  4. Tusen takk, Silje, Hanne og Anita!
    Vi har det godt oppi alt og vet Besta ville at vi skulle være lykkelige med Inga og Iben <3

    SvarSlett