tirsdag 2. februar 2016

Nedtelling til termin- 20 dager igjen- vårlige plagg

20 dager igjen til lillesøster skal melde sin ankomst (selvfølgelig kan hun komme når hun vil) og jeg er godt i gang med nedtellingen min som blir i håndarbeidets ånd. 
Da jeg gikk ventet på Iben fikk jeg dilla på å sy klær til henne og sydde omtrent et plagg per dag mot slutten. Etter å ha brukt høsten på å strikke til lillesøster er det så deilig å sy igjen, det går litt fortere også. I dag ble det noen vårlige plagg til skuffen hennes; en kyse i lin med Libertybånd og en romper i mjuk babykordfløyel som jeg faktisk har tegnet selv!

(Med litt hjelp fra IT-avdelingen min (altså Askil) skal jeg prøve å få lagd det som PDF-fil og dele med dere som kunne være interessert å prøve oppskriften?)

5 kommentarer:

  1. 20 dager til termin - jubi! Jeg sier som alle sier, men som man ikke gjør, sov sov sov - mens du kan :D Jeg gikk til to dager før termin, og jeg klagde over at dagene gikk så sent, og at jeg syntes det var kjedelig å sove. Nå tenker jeg, HVORFOR sov jeg ikke, og leste bok i sengen uten å ha noen som helst plan for dagen. Haha :D Masse lykke til i innspurten!!

    Tusen takk for hyggelig mld forresten. Bloggen består, men innlegg kommer kun når lysten melder seg :D Med så lite oppdateringer, syntes jeg det er ekstra hyggelig at du gidder å følge med, og at du ofte legger igjen hyggelige kommentarer. Takk.

    Ønsker deg en fin dag.

    Kristin

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha, kjenner til det! Det er mye kos og avslapping nå, prosjekter på syrommet og strikking med beina høyt :)

      Håper dagen din også er fin! <3

      Slett
  2. Ja takk! Jeg vil veldig gjerne sy litt barneklær. Tips til mønster/bøker setter jeg stor pris på! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har to store favoritter; "Børnetøj du selv kan sy" og "Sy til barna". Mange fine basismønster som man kan leke videre med og så er jeg glad i Purl Bee som har mange fine gratis mønster :)
      http://www.purlsoho.com/create/?s=kids
      http://issuu.com/bokklubben/docs/utdrag_sy_til_barna_ferdig
      http://cdon.no/b%C3%B8ker/elsebeth_gynther,_bjarne_solberg/b%C3%B8rnet%C3%B8j_du_selv_kan_sy_0-4_%C3%A5r-22244911

      Slett
    2. Takk! Jeg skal sjekke de ut! Masse lykke til med fødsel og den første perioden som tobarnsmor. :)

      Slett