torsdag 4. februar 2016

Nedtelling til termin - 18 dager igjen- restefest

Lillesøster kommer til å sove mest i kurven eller i vår seng i starten, men sengen hennes er klar og dagens prosjekt var en vimpelrekke til pynte opp et ellers hvitt soverom.
Jeg er veldig glad i å sy med Libertymønster og synes det er vanskelig å kaste biter som er for små eller korte til å bli nye plagg. Så en vimpel er perfekt til restestoffprosjekt!
Og ikke komplisert; jeg klippet ut trekanter (lagde en pappmal) i dobbel stoff, både Libertyrester og ensfargede. La rett mot rett, sydde tett søm, vreng, press med strykejern og lagde et skråbånd av naturfarget bomull. 
Legg bitene inn i skråbåndet, lukk og fest med knappenåler. Jeg valgte å ha ca 1 cm mellom bitene. Sy såpass langt ut i båndet slik at sømmen "fanger" på baksiden også. Stryk en gang til og heng opp!

3 kommentarer:

  1. Så vakkert det blei! Og superduper smart å gjere dette med stoffrestar :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, jeg synes bitene er for fine til å bli liggende :)

      Slett
  2. Nydelig!! Har tenkt på å sy en slik lenge, men er ikke så god venn med symaskina. Var rimelig stolt da jeg fikk til å sy babyredet. Legge opp blondegardiner derimot? Not so much.....

    SvarSlett