onsdag 10. februar 2016

Nedtelling til termin - 14, 13 og 12 dager igjen- en liten stabel med plagg

Det ble sydd og strikket i starten av uken også, men glemte å oppdatere på bloggfronten (mye bedre på instagram).  Dagene går sakte fram mot termindato, så det er fint å kose seg med håndarbeid i innspurten, for det blir nok ikke mye tid til det etterpå! 
Smetteskjerfet er en gratis oppskrift fra Sandnes garn og det var akkurat nok igjen etter luen jeg strikket tidligere. Fargen er en av mine favoritter i Sandnes merinoull; gammelrosa!
Ikke at lillesøster har behov for mange penkjoler de første månedene av livet, men lysten til å lage en liten en kom over meg. Liberty-resten holdt nesten til hele bærestykket, men todelingen ble en fin detalj i ryggen.
Den lille vesten fant jeg oppskriften til på Ravelry, men på pinne 6.5 og med supertjukt garn synes jeg ble ble for voldsomt for en liten baby. 
I stedet valgte jeg å strikke den på pinne 4,5, dobbelt tråd med Pickles extra fine merino i fargen "Rouge" og dbblet maskeantallet. Ellers fulgte jeg oppskriften, om jeg strikker den igjen vil jeg nok gå for en knapp til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar