søndag 13. desember 2015

Vi tenner våre lykter

I Ibens kalender i dag lå det to ark med snøkrystall-klistremerker (hurra for utvalget på nærbutikken). 
Tanken min var at vi skulle lage lykter og heldigvis var hun med på ideen. 
I følge kunstneren selv skal disse gies vekk i julegaver, selv om mor synes de hadde vært ekstra fine å ha i huset. 
Men vi blir nok enig.
 Vi brukte to rene glass, sølvmaling fra Søstrene Grene, litt "Elsa-glitter" og jutetråd. Etter tørking fikk de en omgang med blank lakk. 

4 kommentarer:

  1. Så fine! Det tipset skal jeg ta til meg; sånne har jeg også lyst på :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Veldig enkelt og Iben selv var veldig stolt over å gjøre alt selv :)

      Slett
  2. Alltid så kjekt å kunne dekorere syltetøyglas, og desse blei ordentleg fine! :D Kjekt med slike aktivitetar i førjulstida! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Absolutt, jeg har prøvd å legge en aktivitet til hver kalendergave :)

      Slett