mandag 28. desember 2015

Romjuling

Ø God romjul! 
Vi har hatt deilige dager med solid ruskevær ute, så innekos har vært å foretrekke. 
Men som typisk er; når været blir bedre og snøen endelig kommer ligger vi småsjuke alle tre. Mormor har vært på besøk hos oss i jula og vi koste oss på julaften med pinnekjøtt, riskrem med solbær og bringebær-saus og en meget ivrig Iben som pakkeutdeler. Hun hadde laget så fine ting i barnehagen og hormonell som jeg er ble jeg veldig rørt når jeg pakket opp. Så mye at Iben holder opp denne nissekona med gjevne mellomrom og sier "mamma, må du grine?".
Rosa er faktisk den av oss som har vært mest utendørs denne jula! Hun går nå inn i sitt tolvte år og jeg tror hun kommer til å sette pris på en nyttårsaften uten de store fyrverkerier som vi har hatt før i Bergen. Romjulsbukkene på Eikhaugen derimot kan bli et spennende møte!
Redebyggingen er godt i gang og en liten jakke til fødebagen er klar! Tøflene hadde Iben som baby og kysa er sydd av en loppisduk. Den er nok litt stor til nyfødt, men håper den kan brukes til navnefesten til våren. Neste ut blir en liten lue i restegarnet.
 Iben har malt bilde etter bilde og har fått sansen for milde farger etter å har hatt en "svart periode"; dette er en julenisse.
En annen julegave jeg fikk var bakeboka fra Godt Brød. Første oppskriften jeg måtte teste var mandelbollene. Og gurimalla, det er nesten så jeg tilbyr med å åpne en Godt brød-avdeling på Dale, fordi de ble like gode som de jeg har kjøpt i Bergen(skrytet går selvsagt til oppskriftene og tipsene i boka). Neste oppskrift som skal testes blir solsikkerundstykkene!

Fortsatt god jul og tenk at 2015 snart er over! 

3 kommentarer:

  1. Eksker de mandelbollene. Den boka skal på min ønskeliste.

    SvarSlett
  2. Den bollen så utrolig god ut! :D Og så fint med redebygging <3

    SvarSlett