tirsdag 8. desember 2015

Ny kurvkant

Da Iben ble født brukte vi den bruktkjøpte Moseskurven mye men uten trekket som hørte til. Nå skal kurven gjøres klar til lillesøster og i dag sydde jeg en ny kant til den. 
Inspirasjonen fant jeg hos Ingvild Ullstrikk som sydde en til babykurven til lillebror i sommer. 
Jeg brukte et Libertystoff med en litt grovere vev så den passet bedre litt et slikt prosjekt enn  til klær. Jeg hadde en sengekant fra IKEA som jeg klippet til passende lengde, så et langt nok stykket Liberty og en like stor bit lin (eller annet stoff). Jeg lot den være ca 5 cm bredere enn sengekanten for å kunne brette inn etterpå. 
Legg rette mot rett og sy en søm langs kortsiden, lang siden og siste kortside. Vreng og press sømmen. Legg sengekanten inn i og brett inn stoffene slik at du får en fin brettekant nederst. Sett knappenåler og sy rundt. Om man vil kan man sy "quiltesøm" for hver 15 cm for å holde foringen på plass og gi stødige kanter. 
Det endene møtes kan man sy på knytebånd eller små biter borrelås.
 Klart for lillesøster!

1 kommentar:

  1. Kjempefin! Utrolig fint mønster på libertystoffet!

    SvarSlett