fredag 27. november 2015

Tøfler

Når man ikke klarer å strikke med settpinner er det mange oppskrifter man må la bli. 
I hvert fall når det gjelder de minste plaggene. I boka "Myk start" fant jeg en oppskrift på søte babytøfler som strikkes i et helt stykke og så syes sammen etterpå.
Garnvalget ble to tråder da jeg synes bare alpakkagarnet som stod i oppskrifta ble for løst for min strikkefastet; en tråd Drops Alpakka og en tråd Pickles Silk mohair. De fortsatt mjuke og lette, men den ekstra tråden gjør de skikkelig pusete.

4 kommentarer:

  1. Hvis settepinneproblemene dine grunner i at du er redd for at maskene skal falla av pinnene i bakkant, er det et bra triks å snurre en gummistrikk rundt hver pinne i den ene enden. Da kan man dytte strikketøyet såpass godt innpå pinnen ad det heller ikke faller av i forkant :)

    Ellers har jeg strikket ørten par slike tøfler fra Strikk til Nøstebarn; de er supergode og perfekte i barselgave.

    Kos seg med pinnene!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tror det er mer at jeg ikke klarer å holde fokus på så mange pinner om gangen, men det er nok en øvelsessak :)

      Slett
  2. Desse tøflane ser jo superherlege ut :) Og fargen er jo nydeleg! Ønskjer deg ei bra og fin helg ^^

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det!
      God helg til dere også! :)

      Slett