søndag 15. november 2015

Søndagsbakst

Forrige helg var jeg så heldig å få spise kardemommefletter fra Handwerk hele to ganger; en gang som fin lørdagsfika med Ine på Supreme Roastworks og andre på toget hjem. Handwerk hadde bakeriet sitt rett over gaten for hotellet vi bodde på og når de i tillegg var søndagsåpne var det ikke tvil om hva vi skulle med som niste.
De kan virkelig anbefales! 
I dag ville jeg forsøke å bake de hjemme, selv om Handwerk bruker surdeig og økologiske ingredienser følte jeg de ble ganske så gode. Jeg satte en vanlig bolledeig med ekstra mye smør og vanilje, laget fyllet på samme måte som jeg gjør med skillingsboller, bare byttet ut kanel med kardemomme. Utrolig godt og duftene fra ovnen under steking er minst like fristende som med vanlige boller! God søndag!

3 kommentarer:

  1. Åh - nam! Det må jammen jeg også prøve; er veldig glad i kanelboller, men å bytte ut med kardemomme må helt klart prøves. Takk for tips!

    SvarSlett
  2. Gjør det!
    Tror faktisk jeg må hente meg en fryseren nå ;)

    SvarSlett