søndag 25. oktober 2015

Iben 3 år!

 I dag feiret vi Ibens tre årsdag! Det føles fortsatt absurd at det har gått tre år siden vi satt der med en liten baby i armene. Dagen ble feiret med familieselskap, ballonger, kaker og en Elsa-kake med solbærfyll jeg var veldig kry over å få godkjent av jubilanten (pluss at den var glutenfri slik at tante og bestemor kunne spise den).
Hun fikk mange flotte presanger og et doktorsett i tre ble tatt øyeblikkelig i bruk med både tante, bestemor og bestefar som (frivillige) pasienter.
Forresten, når Iben begynte å snakke om bursdagen sin var det mye "Elsa" på ønskelisten, men også Elsakake, Elsafat og Elsablått. Jeg hadde ikke lyst å kjøpe de rådyre Disneyproduktene, så jeg tok noen runder i forskjellige butikker i Bergen og fant så mye fint som var helt i Frost-nyansen. En pakke med sugerør i flere blåfarger på den lokale matbutikken, sjøgrønne plastkrus på Nille, sølvfat og turkist bestikk på TGR og servietter fra Søstrene Grene. Siden jeg ikke rakk å finne og stryke en lang nok duk fra flyttekassene tok jeg en rull julepapir fra IKEA og festet med teip. Lav Disneyfaktor, hyggelig sluttsum og smilet til Iben når hun kom ned og så bordet; helt fantastisk! 

6 kommentarer:

  1. Gratulerer så mykje til finaste Iben! :D Synest det er kjekt å lese at ein kan gjere det litt mindre dyrt ved å kjøpe noko som er i den same nyansen, for eg er einig i at Disneyprodukta er ganske så dyre. Dei lyseblå serviettane på det nedste biletet er jo så herlege! :) Ser ut som om det var ein tipptopp dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det! Ikke sikkert det hadde blitt "godkjent" om hun var eldre, men hun vet jo ikke om alt utvalget som er det ute ;)

      Slett
  2. Hurra for Iben!! Selv om det var tema "Frost" må jeg si at det er utrolig deilig å se en jentebarnebursdag uten rosa. Ikke at det gjør noe med rosa, men stereotypen "jenter er rosa" stemmer jo overhodet ikke. Så Iben er en kvinne forut for sin tid ;) Tror jeg og Iben kunne hatt mange interessante samtaler om livet! :D Haha! Fin mandag til alle tre (fire) :*

    SvarSlett
    Svar
    1. Favorittfargen hennes er mørkeblå :)
      Ha en fin mandag du også, Julianne!!

      Slett
  3. Hipp hurra for Iben! For en god og fin treåring dere har! Og det ser ut som selskapet var veldig hyggelig :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Det var en kjekk dag for alle sammen :)

      Slett