lørdag 5. september 2015

Babystrikk I

De første plaggene til Februarbabyen er av pinnene! Begge er i størrelse nyfødt, det er forbausende smått! Lua har jeg strikket til Iben før, men jakken var helt ny for meg. Olivias omslagsjakke (gratis mønster i str nyfødt her) har en artig konstruksjon og jeg måtte lære meg noen nye øketeknikker. Men heldigvis er de godt forklart på Strikkehjelpen.
Jakken er strikket i Abuelita merino "Ubleket" og lua er Dale alpakka, siden jeg fant to nøster uten magebelte på et salg må jeg gjette meg til fargen. Men den ligner veldig på "Melert beige".

Den 22 september får vi kanskje vite om det er gutt eller jente, jeg kommer til å holde strikken relativt kjønnsnøytral for det. Selv om det noen blir nok kjøpt noen nøster i "feminine eller maskuline" farger den ettermiddagen.

2 kommentarer:

  1. Nusselig sett :) Småstrikk er bare best!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det å ha størrelse 0-3 mnd på pinnene er fortsatt merkelig :)

      Slett