fredag 7. august 2015

Bergen ---> Dale

Det har vært en stille sommer her på bloggen, mest fordi det skjer mye på andre fronter. Siden ferien begynte har tida gått med til å rydde, pakke, male og klargjøre til salg. Vi kom i mål og leiligheten blei solgt etter første visning. 
I morgen flytter vi, møblene kommer etter i september. Husplanene har måttet ligge på is fordi det rett og slett ikke dukket opp noe som passet våre preferanser (men vi har et i kikkerten som kommer for salg snart). Men vi mellomlander hos mine svigerforeldre slik at Iben kan begynne i sin nye barnehage og vi kan få følelsen et slags kvardagsliv i mellomtida. Nå er nesten alt pakket ned og det er siste natta her på Landås. Litt rart og vemodig at vårt første skikkelige hjem skal snart være noen andres, men avgjørelsen om å leve roligere, nærmere familie, med korte avstander og mer plass veier opp for det.

Jeg har også vært i tenkeboksen om veien videre for bloggen, med tanke på Iben og hva jeg deler. Merkelig, for når jeg skrev dette innlegget føltes det helt ok å følge den linjen.
Men i bunn og grunn handler bloggen om mer enn bare Iben, som naturligvis er høydepunktet i hverdagen min. Så etterhvert som vi kommer i hus og begynner prosessen der med å få hjemmet vårt i stand har jeg lyst til å fortsette å skrive som tidligere. I mellomtida har jeg startet bloggen Håndarbeidet hvor jeg deler hva jeg lager og hva som inspirerer meg med symaskinen. Nå ønsker jeg med et skikkelig arbeidsrom!

Håper du har hatt en fin sommer!

8 kommentarer:

  1. So koselig å komme en tur innom bloggen din igjen etter en lang stund borte. Iben blir bare større og større - med stormskritt! Blir spennende å se hva nytt hus og nytt sted byr på utover høsten :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Anna! Tenkt at hun blir snart 3 år :)

      Slett
  2. Hurra for blogging som før! Nå ble jeg glad, bloggen din er så fin og inspirerende. Lykke til med flyttinga :)

    SvarSlett
  3. Åh! Masse lykke til med flytting og husjakt. :)

    SvarSlett
  4. Jippi Jippi Jippi! Ble veldig glad nå - gleder meg veldig til å følge deg videre :D Lykke til med den videre husjakten!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Anaruh! Krysser fingrene for at det blir vår tur snart :)

      Slett