lørdag 29. august 2015

Babystrikk

Ikke overraskende ble det veldig fristende å begynne å kjøpe garn når jeg fant ut at nummer to var underveis. Valget falt på mjuke fine garn i noen av mine favorittfarger. Det grå er Extra Fine Merino fra Pickles i fargen Platina og de hvite hespene er Abuelita Merino i fargen Ubleket. Det gule garnet kjøpte jeg i går etter jeg hadde vært på ultralyd. Det var kun to okergule igjen og de måtte bli med. Når garnet i tillegg heter Hjerte var jeg solgt. Det kommer fra Hillesvåg ullvarefabrikk og er i fargen Brunlig lys gul.
Så hva skal man strikke? Fordelen med en februarbaby er utvilsomt at det blir behov for varme klær. På strikkelista per er en rilletrøje i flaskegrønn merino underveis, det var det var det første prosjektet jeg våget å ta på pinnene. Jeg har lyst til å lage en Olivias omslagsjakke  i hvitt og votter/luer fra Nøstebarn i grått. Det gule føler jeg blir flott til en romper eller selebukse. 
Åh, for en luksus er det å blad i hefter og finne prosjekter. Jeg kunne ikke strikke når jeg ventet Iben, men sydde mange plagg til henne. Det blir nok den del søm denne gangen også og jeg tenker å bestille Libertystoffer til småplagg og ting til barnerommet etterhvert. Men i mangel av et skikkelig syrom om dagen er strikkingen lettest å komme i gang med. Det blir mye håndarbeidsprat her framover, så beklager til de som ikke en opptatt av det. Nå som blogggleden er tilbake for fullt har jeg lyst til å dele prosjekter her inne i stedet for kun på Håndarbeidet.

6 kommentarer:

  1. Pickles extra fine merino er et fantastisk garn!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er så deilig på pinnene og i plagg :)

      Slett
  2. åh. <3 hjarte. så fint å kunne strikke til eit lite knøtt. picklesgarn er så fint!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det føles fint og litt absurd at det snart kommer en liten kropp som skal ha plaggene på seg :)

      Slett
  3. Det er så koselig å se at du blogger mer og mer innpå her igjen :D Gleder meg til å følge med deg fremover! Lykke til med alle prosjektene :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Ingrid! Det er veldig kjekt å dele her inne igjen :)

      Slett