mandag 1. juni 2015

Shorts!

Selv om gradestokken og været her på Vestlandet minner mer om seinseptember enn 1.juni i dag synes jeg det var på tide med å bruke Libertystoffene jeg kjøpte for å lage sommertøy til Iben. 
Mønsteret er gratis fra The Purl Bee og veldig kjapp og fin søm. Jeg vil faktisk si at en nybegynner kan våge seg ut på denne! (Fin steg-for-steg-guide på siden med bilder) 
Herlig retro og sommerlig! Tror neste utgave blir omvendt; med Libertystoff til bånd og linning og resten ensfarget.
The Purl Bee har forresten mange flotte og gratis mønster til nedlastning på denne siden!

4 kommentarer:

  1. Så utrolig fin! ^^ tror kanskje jeg skal prøve meg litt på å sy i sommer. Må jo være så utrolig gøy å kunne lage slikt selv!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Ida!
      Denne er veldig godt forklart og jeg lærte å sy linning på en ny og bedre måte :)
      Veldig kjekt å kunne kle opp ungen i hjemmelagde klær!

      Slett
  2. Åh, du er så flink altså! Helt nydelig. Og så fint stoff! Har ikke sydd på maskin siden ungdomsskolen, men jeg fikk symaskin av svigers til bursdagen min så kanskje jeg må prøve meg på noe sånt etterhvert.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! :)
      Det er bare å sette igang, denne er veldig godt forklart!

      Slett