onsdag 20. mai 2015

Øvelsesstrikk

 Jeg prøve å utfordre meg selv med litt mer avanserte strikkeoppskrifter (ihvertfall i forhold til mitt nivå). Det er mange fine ting jeg har lyst å strikke og føler mitt stressfremkallende forhold til settpinner eller raglanfellinger har begrenset hvilke oppskrifter jeg har våget å prøve meg på. I stedet for å prøve meg fram med en jakke til Iben i størrelse 3 år strikker jeg heller størrelse nyfødt! Foreløpig ser det bra ut og jeg tror jeg skal klare denne jakken.
Siden jeg helst strikker i ullgarn er det Ibens høstgarderobe jeg kommer til å sette på strikkelisten etterhvert. Neste plagg ut blir en rillestrikka jakke i Pickles purewool i fargen Ranukel, deilig bringebærrosa.
Ellers drømmer jeg om å strikke en dansekjole, en kul kosegenser eller kanskje en Snurrekjole til jul?

3 kommentarer:

  1. Prøv magic loop (sjekk f.eks youtube og strikkeblogger) - et supert alternativ til settpinner OG du kan til og med strikke 2 ermer/votter/strømper/bukseben samtidig. Revolusjonerte min strikking :-) og jeg er sikker på at du mestrer raglandfelling lett som en plett, du som syr festdrakter og det hele! Tvitvi

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Jeg har strikket armene på en jakke med magic loop, veldig kjekk teknikk!
      Raglanfellingen går ganske bra, så jeg har begynt på en rillestrikka jakke i garnet på bildet :D

      Slett
  2. På min strikkeliste stå det Cardiganskjørt, venter til han kommer i min størrelse. Men jeg så flere på instagram som strikket den for barn, minicardiganskjørt. kanskje noe for Iben

    SvarSlett