mandag 25. mai 2015

Sy om: fra 80-tallet til 70-tallet

Når jeg var hjemme hos mamma for noen uker siden fant vi fram en del av mine gamle kjoler som kunne passe til Iben.
Den kjolen var perfekt i størrelsen men slik jeg kjenner Iben ville hun fått fnatt av den høye halsen, knytebåndene og kragen. Stoffet er en blanding av lett bomull og viskose. Mange av sømmene var gått opp og den var frynsete i kragen. 
Og veldig 80-talls.
Nå er den sydd om og mye finere synes jeg! Kragen ble sprettet av, det frynsete stoffet klippet av og jeg brukte et av knytebåndene til å lage et nytt belegg i halsen. Armene ble klippet kortere og gjort vide. Jeg synes den fikk et snev av 70-tallet over seg; løs, luftig og bittelitt bohemsk. 
Nå trenger hun bare et par slike sandaler så er hun klar til sommeren!

4 kommentarer:

  1. Så fin den ble! Du er så flink! <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Ine! Jeg synes det var en veldig moro om-søm, kan huske jeg hadde denne som liten :)

      Slett
  2. Åh den ble knallfin! Flink du er :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, May Lisa <3 Jeg tror den blir fin på til sommeren :)

      Slett