onsdag 13. mai 2015

Aurlandskoen

Få ting varmer hjertet til en bruktentusiast som et skikkelig bra funn. Når man har størrelse 42 i sko er det en sjelden glede å finne sko brukt. Ofte føler man seg som en av Askepott sine stesøstre som forsøker å lirke pailabbene ned i de nette, små dukkeskoene. 
Det er en av grunnene til at jeg ikke liker å gå i skobutikker, jeg føler meg flau når jeg må stå bort i kroken der de har plassert det minimalistiske utvalget av damesko over størrelse 42 (damesko i størrelse 35 blir også gjerne plassert der og utvalget er like trist der også) og må som regel forlate butikken tomhendt. Men på mandag fant jeg et par ubrukte, orginale Aurlandsko på Fretex til 130 kroner. Det sto ingen størrelse i dem men jeg følte på meg at de var verdt å prøve på. Og de passet helt perfekt! 

4 kommentarer:

  1. Heisann. Jeg bruker også 42/43 og kan anbefale brandos/zalando. De har mange sko i større størrelser og man kan krysse av for størrelsen man ønsker i søket. Ingen ekstra fraktkostnad på sending eller retur. Jeg pleier å bestille en del sko, prøve og returnere de jeg ikke liker. Veldig enkelt og greit, returlapp kommer med og det er bare å levere på postkontoret.

    Mvh
    Anita

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Jeg har handlet litt hos dem, bra utvalg! Synes også La Redoute har fine sko i større størrelser, har kjøpt sommersandaler der de siste årene.

      Den gruppen er jeg faktisk medlem i, selv om jeg ikke bruker høye hæler ;)

      Slett
  2. Om du også er høy, dvs over 180, er det en fin gruppe som heter Høye damer i høye hæler på Facebook.

    SvarSlett
  3. Hei. Skal sjekke La Redoute, har lyst på noen sandaler jeg også. Bruker litt høye hæler selv (184), men gidder ikke så høye da jeg går for komfort :)

    SvarSlett