onsdag 18. mars 2015

Når det er litt grått

Noen ganger punkterer man litt og man blir sittende midt mellom der man vil være og dit man ikke vil. Når man begynner å bekymre seg om vi kommer til å finne et hus på Dale som passer for oss, om Iben har det bra når hun våkner midt på natten og sutrer i 1 1/2 time før hun sovner igjen i armene mine, om jeg klarer å fullføre studiet mitt, forstår jeg egentlig det jeg holder på med, hvorfor får jeg så vondt i holdet, når folk en trodde var venner viser seg å ikke være det og spiser jeg nok grønnsaker.
Selv om man prøver å puste ut og fokusere på de gode tingene må en ofte tenke de tunge tankene ut av systemet før man finner hvilepulsen igjen. I går kjøpe jeg meg en fin kladdebok med gult mønster og en kurv friske jordbær. 
Jeg skrev en liste i dag om hva jeg skal være ekstra glad for framover og håper det renser hodet:
- at vi har leiemuligheter om det perfekte huset ikke er på plass til høsten
- at Iben er ei glad jente som begynner å bli så stor men trass er normalt og det går over
- at jeg har godt tid på meg til å fullføre fagbrevet
- at jeg har mange år bak meg i barnehage og skole og har mange praktisfortellinger i bakhodet som jeg kan relatere pensumet til
- at jeg skal lage meg en stor mugge vann med agurk og sitron som skal stå i kjøleskapet slik at jeg drikker mer vann og ha bedre arbeidslys rundt meg
- at folk som ikke tenker at jeg er en person de vil ha i sin hverdag, vel, det er de som taper
- alltid ha en skål salat eller råkost som tilbehør til middagen og kjøp fristende frukt på butikken når du egenlig vil ha sjokolade (spar sjokoladen til en virkelig muggen dag!)

14 kommentarer:

  1. Synest sjølv slike lister kan vere til hjelp når ein dag eller to er grå. Ei fin notisbok er også noko som kan lyse opp litt i kvardagen. Det at det byrjar å bli lysare og varmare ute er for meg ei stor trøyst etter ein lang og mørk haust og vinter. Vil berre få ønske deg ein fin dag vidare og takke for eit ærleg og fint innlegg :)

    SvarSlett
  2. Applaus for fint innlegg! Alt ordner seg for gode mennesker! Bloggklem fra meg <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det går som regel bra :) Klem tilbake <3

      Slett
  3. Å, det er så viktig å ha fine ting å tenke på og glede seg over på de grå dagene! Jeg sender deg gode vibber!

    SvarSlett
  4. Som en god venninne sier til meg når ting er litt vanskelig: det er godt å kjenne at man lever! Det kommer til å gå bra. (Jeg vet alt om hvordan en sånn prosess er; er sakte men sikkert på vei ut av en lignende greie.) Stor klem til deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, vi krysser fingrene! Takk for gode ord <3

      Slett
  5. Så fint og inspirerende midt i den aktive prosessen det er å komme seg ut av dvalen man så lett kan la seg falle inn in når man lar kjæresten bli igjen i hjertebyen hjemme og flytter til Madrid for et vårsemester. Jeg vil bli flinkere til å skrive ned ting som gjør meg glad. Takk, Ingvild, det er nettopp sånt man skal gjøre når det er litt grått. Hurra for deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Oj, men virker som en spennende tid for deg! Takk for fine ord! :)

      Slett
  6. Jeg har lest bloggen din veldig lenge uten å kommentere, men nå fikk jeg ånden over meg: Blir helt betatt av alt du skriver og alle bilder du tar<3 Du er imponerende kreativ og utstråler hjertevarme:)

    Mitt beste tips for å spise mer grønnsaker ( utover det å bare spise de), er å putte de i smoothie. Du kan ha oppi store mengder spinat, grønnkål, brokkoli osv. uten at du merker smaken, bare du tilsetter en daddel eller to for sødmens del. Banan+bringebær+spinat+grønnkål+et par dadler= fantastisk!

    SvarSlett
    Svar
    1. Åh, tusen takk Astrid!
      Takk for smoothietips, skal testes! <3

      Slett