fredag 27. mars 2015

et bilde i timen 27.03.15

06:00: Iben våkner og det er bare å følge etter. Kaffe, masse kaffe.
07.00: Ordner sekken og pakker ned de nye støvlene. De i barnehagen var plutselig for små!
08:00: Bretter sammen tøy og rydder litt. Lager meg havregryn med melk, blåbær og nøtter mens jeg hører på Kulturnytt.
09:00: 30 sider pensum om barns intellektuelle utvikling. Tom for kaffe og stråelende sol ute; det blir ikke lett.
10:00: Etter å ha lest samme avsnitt tre ganger tar jeg en pause og støvsuger huset.
11:00: Lager eggerøre med soltørket tomat til lunsj. Nypresset grapefruktjuice med farris.
12:00: Henter pakke på posten med sommertøy til Iben. Den prikkete badedrakta og genseren med geishaen på har hun valgt selv.
13:00: Tilbake til bøkene og mer kaffe.
15:30: Henter en smørblid Iben i barnehagen. De hadde laget påskepynt og hun ville at bestemor skal få den ene. Hun insisterer på å gå hele veien til bussen og må hoppe fra hvert trappetrinn vi går forbi.
16:30: Trøtt Iben, full buss, seig trafikk. Jeg kommer ikke til å savne dette når vi bor på Dale. 
17:00: Det faste fredagsritualet og hyttedrømmer. Jeg tror jeg ville trivdes med en Ålhytte.
18:00: Fredagspizza i sofaen, plutselig er vi slappfisker alle tre.
19.00: Barne-tv og full oppdekking før bading. 
19.45: Litt lesing i vår seng før leggetid, men den koselige planen slår feil når hun får hente en bok, slenger den i senga og sier "ferdig" og løper inn på rommet sitt for å hente en ny.

Dette var min fredag, nå er det Gullrekka i pysjen resten av kvelden!

4 kommentarer:

  1. Åh, så ut som en fin fredag. Elsker sånne innlegg som det her! Og såå søte klær du hadde fått tak i til henne!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, deilige sommerklær til en aktiv jente! :D

      Slett
  2. Nei så deilig fredag. Søtt bilde av jenta di i bhg! Håper dere har en fin helg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, god helg til deg også! :)

      Slett