tirsdag 17. februar 2015

Årets bunadsprosjekt

I fjor sydde jeg ei festdrakt til Iben kun med materialer jeg hadde liggende og ble veldig fornøyd. I år har jeg tenkt å gjenta prosjektet med noen endringer. 
Noen av materialene hadde jeg fra før men nå er nye ting kjøpt inn. Bånd og ekte ullfilt til stakken (dog fra en restekurv i en bunadsbutikk) drakten litt mer staselig. Vesten blir i speilfløyel med blomstrete bomullsfôr, det brede båndet i midjen og litt bånd nederst på stakken. 
Jeg tenker det må bli en kyse til også, kanskje det stoffet dukker opp på et loppemarked i år? Selv er jeg på myldrestadiet til en festdrakt til meg selv, mer om det en annen gang!

12 kommentarer:

  1. Dette blir superspennende! Gleder meg til å se <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, håper jeg kommer i mål! :D

      Slett
  2. Tror denne bunaden/festdrakten kommer til å bli kjempefin! :D

    SvarSlett
  3. Fantastisk! Tenk at du komponerer selv. Jeg blir helt imponert. Og dette ser ut til å bli en nydelig komposisjon.
    Pludrehanneklem

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for fine ord, Hanne! :)

      Slett
  4. Ser fint ut! Jeg syr også bunad i år, en helgestakk fra Hallingdal, men vet nå ikke om jeg blir ferdig! Solberg tekstil leverer forresten til både Heimen og Husfliden. De har også et fabrikkutsalg (rimelig) på Solbergelva om du er på Østlandet noen gang kan det anbefales!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk og takk for tips! Den skal brukes i konfirmasjon første helga i mai, så jeg håper den blir klar i tide! :D

      Slett
  5. Svar
    1. Ja, jeg gleder meg til å sette i gang! :)

      Slett
  6. Åh, den trur eg vert veldig fin. Fine farger! Du er så flink!

    SvarSlett