lørdag 10. januar 2015

Lista for 2014

Inspirert av Hjartesmil og Bonjour Vintage, her er min liste!
gjorde du noko i 2014 som du aldri har gjort før?
Sydde en brudekjole, en barnebunad, lært å brygge kaffe skikkelig, vært på husmorferie og endelig knekt strikkekoden!
vart nokon av vennene dine foreldre i år?
Ja og av tre smågutane var gjester i bryllupet! kva land besøkte du?
I fjor var vi kun i Norge er det noko du manglar i år 2014 som du vil ha i 2015?
Et fint hus, fagbrev, kort vei til barnehage og en ny pc
kva dato frå 2014 kjem du alltid til å hugsa?
Lørdag 13 september, dagen vi giftet oss og hadde magisk fin dag med de vi er glade i!
kva var din største karrieremessige framgang?
Alle de flotte tilbakemeldingene om Vetle Eple, sy klær etter mønster jeg selv designet, begynne å være sikker og trygg på hva som er mitt uttrykk og min stil.
og den største framgangen privat?
Jeg er blitt tryggere som mor og kjæreste.
kva brukte du mest pengar på?
Bryllupet! Uten tvil, men så verdt det. Vi valgte tidlig hva vi ville legge mest penger i og hva vi kunne spare på. 
var du gladare eller tristare samanlikna med i fjor?
Jeg vil si gladere, jeg har veldig mye å være glad og takknemlig for. Selvfølgelig har jeg dager og perioder hvor jeg føler alt er en oppoverbakke i motvind. Men ting har ofte en utrolig fin måte å lande på
kva skulle du ønska du hadde gjort meir?
Gått flere kveldsturer med radio på øret, bakt mere brød, bli flinkere til å legge vekk telefonen før leggetid, og sett vennene mine oftere
vart du forelska?
Min forelskelse er en ganske permanet tilstand!
den beste tv-serien?
Downton Abbey, jeg er for alltid hektet!
dei beste bøkene du las?
Biografiene om Tove Jansson og Hulda Garborg, jeg er veldig glad i biografier
beste filmen du såg?
Jeg så skuffende lite film i fjor
kva matrett år du oftast i 2014?
Mye fylt pasta og tomatsaus, som er Ibens favoritt!
noko du ønska deg og fekk?
En nydelig japansk vintageclutch og alle de flotte gavene vi fikk til bryllupet
kva gjorde du på bursdagen din i 2014?
Leverte i barnehagen og så gikk jeg for å spise frokost på Litteraturhuset med en avis. Helt perfekt dempet og avslappet
høgste ønske akkurat no?
Litt mer overskudd etter en røff jul/romjul, jeg har ikke kommet skikkelig i gang!
finst det noko som skulle gjort livet ditt enda betre i fjor?
Det kommer nok alltid til å være ting man skulle gjort anderledes eller vært foruten. Men jeg føler året var helt ypperlig!
kva fekk deg til å ha det bra?
Rolige kvelder med tven avslått, spise frokost med P2 i bakgrunnen, Ibens klemmer og Askils fornuftige råd når jeg stod fast
kven sakna du?
Venner som jeg ikke ser så ofte fordi vi bor i hvert vårt land eller landsdel. Heldigvis føler jeg at jeg kan følge med via instagram. Jeg savnet mine besteforeldre dypt under bryllupet og skulle ønske vi så hverandre oftere. 
kva er du mest stolt over?
Alt vi gjorde selv til bryllupet, at vi har en fin hverdag sammen som familie, ting jeg skaper og jeg våger å gjøre alvor av drømmene mine!

4 kommentarer:

  1. Fin liste! Og Iben har god smak i middager, hihi.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hihi, ja, eller som hun sier; "meir pasta, mamma!" :D

      Slett
  2. Åh, det var en fin liste :) Og fine bilder, som alltid!

    SvarSlett