mandag 12. januar 2015

Fantastiske Astrid

I går så jeg en fantastisk dokumentar (del 1 av 3) som omhandler Astrid Lindgrens barndom og liv før hun ble en kjent forfatter. Jeg viste ikke så mye om hennes private liv utenom bøkene og hennes herlige karakterer, som jeg er så glad for at Iben også viser glede for. Tenk at hun startet sitt voksne liv som ugift tenåringsmor i en tid hvor det var uhørt og hun var tvunget til å ha sønnen i fosterhjem i hans første leveår. Kan varmt anbefales å bli bedre kjent med denne dama!
Første episode kan du se her!

4 kommentarer:

  1. Likte første del av dokumentaren veldig godt. Så befriende å se en dokumentar som ikke bare gir en glanset fremstilling av personen det handler om. Gleder meg til neste søndag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ikke sant? Og som bruker så mye av dagbøkene, flott dokumentar! :)

      Slett
  2. Takk for tips!! Gler meg til å sjå :)

    SvarSlett