onsdag 7. januar 2015

En formiddag i januar

Iben mente det skulle være morgen kl 2 i natt. Etter to timer sovnet hun igjen, da var vi ganske utkjørt alle tre. Så da ble det fridag hjemme. 
Vi gikk på butikken over gaten for å kjøpe en ekstra god lunsj. Iben fikk velge seg en juice, veldig stas å kunne drikke av sugerør!
Vi leste i den nye boka og hun mente det var henne selv som boka handlet om
Jeg smurte gode rundstykker til oss og lagde kruttkaffi
Hun ville ha strikk i håret og ha den ut igjen like fort
Det kom tre herlige vårgrønne nøster i posten
Romjulssviblene hadde sprunget ut i løpet av natta
Vi tegnet sammen, med klare instrukser hvor hva jeg skal tegne. Det går mye i frukt og sau
Rosa lå slik hele dagen, et veldig søvndyssende syn.

10 kommentarer:

  1. Klokka to er litt drøyt tidlig å stå opp, huff, svibler er så fint og lukter helt fantastisk. Så etter nye nå etter nyttår, men de var utsolgt på butikken...

    SvarSlett
    Svar
    1. De er nok mest til jul, desverre.
      Men disse var seige med å springe ut, får heldigvis nyte de lengre :)

      Slett
  2. Så fint med en rolig dag hjemme etter en røff natt! Vi tok også hjemmedag i dag, fordi S jobber kveld. Fint å få være sammen, alle tre. Så nydelig farge på garnet! Jeg holder på å strikke svingskjørt, men det går så saaaakte. Så tror jeg skal finne meg et lite Orvar-prosjekt i tillegg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ikke sant, herligste grønne!
      Jeg har ennå ikke prøvd meg på voksenstrikk, tror tålmodigheten kun går til barnetøy enn så lenge :)
      Veldig fint med flere prosjekter på en gang synes jeg, godt å ta en pause om man blir lei en type strikk :)

      Slett
  3. herlig:)
    jeg er litt spent på hva du jobber med siden du kan ta slike hjemmedager - er du freelancer kanskje?
    evldig heldig er hvertfall din lille som har en som ser at etter en slik natt trengs en slik dag:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har jobbet som vikar i skole siden Iben begynte i barnehagen for å kunne ha mulighet til å styre tiden selv, nettopp til slike dager eller hun har vært syk. Neste uke skal jeg starte opp på studium :)
      Heldigvis skulle jeg ikke jobbe i går, så det var det mulig :)

      Slett
  4. Så fint å kunne gjøre det beste ut av noe som i utgangspunktet ikke var så himla gøy

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg var ikke særlig optimisktisk den morgenen :)

      Slett
  5. Kjenner til det der med å få instrukser om hva som skal tegnes.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hihi, da er det ekstra kjekt når ungen fakstisk godkjenner og sier "se, bæ!"

      Slett