torsdag 13. november 2014

Strikkerier

 Endelig, etter flere år med lavterskestrikking, grytekluter, pannebånd og garnlengsel løsnet det;  jeg klarte en vrang maske og en ny verden har åpnet seg! 
Så det har gått mye i strikking og øving de siste dagene. Jeg har spandert på meg garn og Den store guttestrikkeboka. Første prosjektet var en mjuk hals i grå ull. Iben er ikke så glad i plagg tett i halsen så denne var helt passe "løs" i strikken. Oppskriften fant jeg her, men valgte en tykkere pinne, strikket vrangborden kortere  og økte på foran og bak slik at den skår ut. Etterpå håndtovet jeg den litt for å få den mjukere. Iben er fornøyd!
Jeg fullførte også min første lue! Toppers topplue fra Guttestrikkeboka var godt og lett forklart. Jeg stikker fortsatt med en stor rød L på pinnene men føler jeg blir flinkere for hver runde. Siste prosjekt av pinnene er Enkel vest fra Pickles i det dyreste garnet jeg har kjøpt, gleder meg til å vise den fram etter damping og knappefesting. Det er nesten litt trist at jeg ikke hadde lært meg vrangmasker før jeg dro til Oslo på husmorferie, da var med lange blikk jeg gikk forbi flere garnbutikker.
Så til jul det kanskje ingen overraskelse av jeg ønsker meg garn og oppskrifter!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar