mandag 24. november 2014

Julestrikk

I dag er det en måned igjen til julaften og da var det gøy å fullføre min første hjemmestrikkede julegave; et par tova ulllabber til en liten fot. 
Før jeg knekte koden for rett/vrang var rillestrikk med etterfulgt toving en fin måte å skjule lavterskelstrikkingen. 
Disse er kjappe og enkle å lage. De ble tovet i to omganger, først 30 grader for å teste og så 60 grader (neste par går rett på 60 g). Etterpå formet jeg de og håndtovet med oppvaskkosten og brukte rillene i kjøkkenvasken for å gjøre de ekstra faste under.
Garnet er Safir fra Spar Kjøp som både er rimelig og fint til toving. Oppskriften er fra Marte Helgetun og kan lastes ned gratis her
Iben var noe snurt at de ikke passet hennes fot, så det er ikke utenkelig at jeg prøver meg på et par til henne. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar