mandag 3. november 2014

Husmorferie

 Fredag morgen satte jeg meg på toget over fjellet for ei helg med avslapping på hotell og fine avtaler. Dette var første gang kun jeg var borte fra Iben og det stakk i mammahjertet når jeg vinket hadet og gikk avgårde med kofferten min.
 Mamma og jeg spiste lunsj i Den franske Sal, et sted jeg alltid må besøke når jeg er i Oslo. Jeg kjøpte med meg en Sarah Bernhardt fra W.B Samson og spiste kake i sengen mens jeg så Skavlan.
 Det var fantastisk å våkne av seg selv, selv om jeg hadde trodd jeg skulle sove lengre enn til klokken 8! Jeg bodde på et sentralt men bortgjemt hotell i Munchs gate.
 Askil og Iben tilbrakte helgen på Dale og jeg fikk "postkort" flere ganger for dagen. Turen var en bursdagsgave til meg selv og det ble litt shopping (dog mest til Iben)
 Jeg tok trikken opp til Nordstrands fineste familie og drakk kaffe med min svigerinne på Tim Wendelboe
 Søndag var det tilbake til Den franske Sal og søndagsfika med beste Ine. Kaffe,kake og gode samtaler om livet, håper det ikke går et år til neste gang!
 Jeg hadde god til før toget mitt skulle gå og tok meg en tur i operaen.
Et lite tegn på at borte bra, men hjemme best. Det ble en lang tur hjem med forsinkelser, buss for tog, kraftig regnvær og jeg var sent hjemme. Men følelsen av å få en urolig Iben i armene som mumlet "mamma" før hun sovnet i armene mine rett etterpå var verdt det.

6 kommentarer:

  1. Høres og ser helt fantastisk koselig ut! Det er så kult med bilder som taes ovenfra som her! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var det! Jeg er så glad i den vinkelen, litt mer "dokumentering" :)

      Slett
  2. Det var så fint å se deg! Jeg håper også at det ikke blir et år til neste gang :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Åh ja, veldig koselig! Satser på en reprise til våren, kanskje med ungene også :D

      Slett
  3. Så fint og velfortjent med en miniferie! Det hadde vært veldig koselig å se deg en gang du er på Oslobesøk! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Veldig gjerne!
      Tenkte forresten på deg når vi satt der, te-menyen er på to sider :)

      Slett