onsdag 26. november 2014

Ein heim blir til

stue
Mulig jeg har blitt påvirket av bekjente som har det ekstra fint hjemme eller er i gang med /fullført oppussing men plutselig fikk jeg mange ideer til hva vi bør gjøre her hjemme. Egentlig ønsker jeg meg et oppussingsprosjekt på landet men det er nok Bekkeveien i mange år framover. 
Når vi flyttet inn for 1 1/2 år siden malte vi kun to vegger og hadde ingen plan for hvordan vi innredet. Hadde vi hatt bedre tid ville vi gjort så mye mer. Men etter vi fikk  nye vinduer i vår har det blitt nødvendig å male veggene. 
Så i 2015 blir vårt store prosjekt at gjøre leiligheten vår
Nye løsninger i stuen, få inn lyset, nytt spisebord, sofa og lamper og oppbevaring av bøker, plater og ny kunst på veggen..
Det ryktes om at det er tregulv under den gule klikklaminaten og jeg drømmer om et hvitmalte tregulv. Kjøkkenskapene trenger nye fronter som er glatte og mye lettere å holde rene for en aktiv (les: grisete) småbarnsfamilie. Det blir spennende! 
Iben er blitt så stor nå at hun kan kose seg på overnattingsbesøk hos bestemor og bestefar mens mor og far svinger malekosten.
Jeg elsker å drømme meg vekk i andres fine hjem, så disse bildene fra Pinterest-mappa er meget inspirerende om dagen:
Norwegian Living Rooms
!
.hall
shelves
Vinyl
/

2 kommentarer:

  1. Her var det himla mykje fint! Er glad i det stilreine og mykje lys, men er også glad i fargar, så ei blanding er det i alle fall her i heimen :) Men den skjenken på det øvste biletet, og ev.kvitmålte tregolv, det hadde blitt fint, det :)

    SvarSlett
  2. Å, så mye flott inspirasjon! En vakker dag vil jeg gjerne at hjemmet mitt skal se ut som et slags tverrsnitt av disse bildene - med en del nerdete detaljer her og der, hoho! God helg!

    SvarSlett