torsdag 2. oktober 2014

Siden sist

 
 På søndag var vi på loppemarked og jeg gjorde to fine kupp, tiltross for svært stive priser og lite hyggelig mottakelse for pruting. Vi lagde blomkålsuppe med spekeskinkechips, det skikkelig høstmat og så enkelt.
 Jeg prøvde å lage en stall til Iben etter en ide fra pinterest, litt skakk men ganske fornøyd og Iben satte seg for å leke med en gang. Jeg fant dette bildet på telefonen min og begynte øyeblikkelig å ønske meg en husmorhelg i Oslo hvor høsten pleier å være tørrere. Planleggingen er i gang og en etterlengtet kaffekopp med Ine er allerede på tapetet
Takkekortene kom overraskende kjapt i posten og ble utrolig fine! Iben hadde veldig dårlig matlyst og det viste seg det var en vond vannkopp i munnen men prøvde tappert å spise litt.
Det gikk mye i Lollipop, bøker, dyna i sofaen og mammakos når det ble slitsomt å være en liten febervarm kropp. På trilletur i regnet gikk jeg å ønsket meg en skikkelig bra kafé her på Landås! Selv om man får barn og flytter ut av byen forsvinner ikke gleden av en god kaffekopp i behagelig omgivelser, helst med grei barnevognparkering utenfor. Mandarinen på Sletten senter er ikke noe særlig for oss under 60 år. Starte en selv foreslo Anaruh. Meget fristende sier jeg, etter flere år som kaffegjest kan ihvertfall stille som kreativ konsulent!
Siden Askil også ble syk var det noen røffe dager i heimen. Da var det godt å snike seg en tur til byen mens mann og barn sov. Kaffe, dameblad (et av mine favoritt blad!) og noen ærend. Iben fikk fin god bedring-pakke i posten fra fillefetter Oskar i København, hun er blitt så glad i dyr i det siste og skulle mate dem!

8 kommentarer:

  1. For noen fine minner å ta med seg inn i oktober! Hvordan lager du chipsa? Steker dem i ovn?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, legger de ut på en stekeplate med bakepapir under, ca 200 grader med varmluft i 20-30 minutter til de er tørket inn :)

      Slett
  2. Det hørtes ganske fint ut, selv med sykt barn og mann :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hihi, prøver å se lyspunktene i kaoset :)

      Slett
  3. Enig med Aslaug over, du får til og med sykdom til å se fint ut! Nydelige bilder og masse god bedring til de av dere som evt er syke akkurat nå. God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk og god helg til dere også :)

      Slett
  4. Lover å støtte kafeen på Landås! Kan ikke noen starte en i den nedlagte bensinstasjonen nedenfor Sletten senter? Gress på taket og god stemning. Skal ikke glemme at vi også har en god thairestaurant her på Sletten. Men igjen er det jo ingen kafe.

    SvarSlett
    Svar
    1. Thaien er knall og har de beste vårrullene jeg har smakt!

      Mitt drømmelokale ville vært ved siden av den andre internationale matbutikken i krysset :) Ser for meg knallgod kaffi, fine stoler, dagens hjemmebakte kake og bra lesestoff ;)

      Slett