mandag 27. oktober 2014

Bursdagsstrikk og bryllupsstrikk

 Iben er så heldig som har strikkekyndige i familien når mor knapt kan fullføre et skjerf i rillestrikk (lavterskelstrikk er en passende term). Nå har Iben fått to nye praktplagg i garderoben i herlige farger.
Vesten er en bursdagsgave fra tante Hanne og heter "Fly with me".
 Rillejakken ble strikket av bestemor til bryllupet og passet også flott til bursdagskjolen. Skjørtet er sydd av en prøvelapp jeg trykket før helgen og sølvtøflene er fra "ventekassen" og ble kjøpt inn når Iben var nyfødt. Alt passer så fint sammen og Iben blir ei velkledd frøken i vinter.

(En "ventekasse" er forresten utrolig praktisk og økonomisk; handle inn til de neste sesongene når det er salg eller ting man finner på loppemarked/Fretex. Spesielt gode uteklær til barnehagen er ofte kostbart. Til denne høsten har jeg kun kjøpt ei lue til 19 kroner på Fretex, resten Iben trenger av ullklær, tjukk ull, regntøy, vinterdress etc. ble kjøpt på salg i fjor!

14 kommentarer:

  1. Ventekasse er ein god idé! Eg sorterer i barnetøyet vårt, og 4 store poser går til Fretex i dag. Ein pose med berre fint/lite brukt tøy går til svigerinna mi som er gravid, og ein stor pose lånetøy skal tilbake til sin rettmessige eigar. Veldig deilig! Og no har eg eit tomt skap med eit par for store plagg, kanskje det skal bli "venteskap"? :) Trur eg skal ta samme runden i leikene og!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra! Jeg har ikke helt greit å gi vekk babytøyet, men man kan jo ikke ta vare på alt heller :)

      Slett
  2. Så fine plagg, og ventekasse er kjempelurt :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ikke sant, flinke strikkedamer i slekta :)

      Slett
  3. Veldig lurt med ventekasse! Masse å spare på salg! :) Strikket tøy er så fint!

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt sant, Iben har mye bra fra Stormberg, kvalitetsplagg og de har ofte salg :)

      Slett
  4. Jeg rett og slett ELSKER de tekstiltrykkene dine!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, det er gøy å leke seg igjen etter 10 år, da hadde jeg fordypningsår og trykket masse :)

      Slett
  5. Fantastisk fine klær - og det stoffet!! Nydelig!

    SvarSlett
  6. Ingvild.
    Til lukka med alt det fine som har vore,
    to år som god mamma og ei lito fin jenta på 2.
    Også så fine kler. Du er god med fargar og ulike typar teksturar.
    Det er alltid godt å komme inneom her.
    Smil frå Elisabeth

    SvarSlett