lørdag 27. september 2014

Bryllup del III

Rett etter vielsen dro vi sammen med Mariell ut til Urdihuset for fotografering. Vi tok mange bilder dansende i stuen og tror et av dem blir det "offisielle" bildet til takkekortet.
Det var lagt inn en lang pause midt på dagen og jeg hadde fått tips om å ta av meg kjolen, noe som var utrolig behagelig!
Så var det avgårde til fest! 
Når vi svingte inn til Urdihuset stod folk og skålte i prosecco og ropte tre ganger hurra.


De ble ønsket velkommen og maten ble satt fram. Det var en bugnende buffet med herlig tapas. Urdihuset stod for all maten og for noen flinke folk som jobbet hard for å passe godt på oss og gjestene!
Talene er noe av det fineste jeg vet med bryllup og mamma holdt en flott tale og fortalte om skrøner fra min barndom (for siste gang ble jeg lovet).
Så var det Askils tur. Og det var så fint! Han innrømmet han hadde gruet seg, derfor ble ennå finere.

Og så var det min tur! Jeg avsluttet med å lese den nynorske oversettelsen av en av de fineste Chet Baker-låtene jeg vet om, Time after time: 
Gong etter gong så nynner eg min song om alt eg fann då eg fann deg! Kor heldig kan ein bli? Eg svever på ei sky,kan'kje tru det er blitt du og eg. Når me blir gamle i lag, så veit eg alt i dag vår kjærleik heldt seg ung, så eg då endå ein gong vil synge ut min song om alt eg fann då eg fann deg!
Suksess!
Våre fantastiske forlovere holdt flotte taler
Askils mor hadde laget en bildekavalkade fra Askil var født og fram til i dag
 
Min onkel holdt tale på vegene av mine besteforeldre
Mine gode venninner holdt så fine og rørende taler
Min gode John Magnus holdt takk for maten-talen. Når man har en retoriker med klingende Telemarksdialekt og teaterbakgrunn på gjestelista er det et opplagt valg å gi en slik oppgave til en såpass kvalifisert person!  Kakene og resten av festen i del IIII!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar