fredag 25. juli 2014

Sy om: Høstkjole

 Når jeg kom over denne duken på en brukthandel i sommer tenkte jeg med en gang at dette skulle bli en kjole til høsten. Til denne testet jeg ut et nytt kjolemønster for første gang. 
Det er fra boka "Sy til barn" av Rikke Misciattelli. Overdelen syes dobbelt, vrenges og blir utrolig flott om en bruker et stoff i en annen farge som fôr. 
I ryggen har jeg sydd inn to trykkknapper, men droppet knappene i skjørtet som oppskriften har.
 
Det har blitt mye søm de siste dagene, mest fordi Iben står tidlig opp og liker å holde på med sitt. Men også fordi det har vært så fryktelig varmt ute og jeg er ikke så glad i å ligge ute å sole meg. 
Jeg har lenge gått med planer om å puste liv i Vetle Eple igjen, men fant ut at de forskjellige sidene der ute ikke passet slik jeg ville gjøre det. Så jeg har gjort det helt enkelt! Jeg har laget den som en blogg og synes den viser tingene like bra som en salgsside ville gjort.
Her finner man nå tingene jeg lager for salg! 
Det vil også være mulighet for å sy etter ønske, ta kontakt!

4 kommentarer:

  1. Åh, lekker kjole! Hvilke str er mønsteret i?

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk!
      Mønsteret er fra 74 til 104 :-)

      Slett
  2. Åh det var et nydelig stoff og en nydeligere kjole... merker jeg får lyst til å ta opp sying selv!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, gjør det!
      Det er min form for yoga! :D

      Slett