lørdag 12. juli 2014

Morgenskiftet

Iben har visst bestemt seg for at man må få mest mulig ut av feriedagene og starter dagen rundt kl 5. Slitsomt men vi bytter på å stå opp med henne. Etter å ha vært en uke uten symaskin eller noe form for håndarbeid var det herlig å sette seg ned med symaskinen igjen. Iben er fornøyd med å drive med dukka, vogna eller å se film på iPaden om morgenen. Men også veldig nysgjerrig på hva jeg holder på med og synes det er stas å sitte på fanget å følge med.
Jeg klarer ikke helt å gi slipp på favorittmønsteret mitt og har sydd flere variasjoner. 
Denne gangen ble det en tunika med kantebånd. Jeg forlenget armene og droppet skjørtet (og forlenget og gav mønsteret med a-fasong). Iben synes øyeblikkelig lomma var veldig spennende og ville putte dyrene oppi.
Prikkekjoler er sommer for meg og jeg sydde en versjon med mellomverk på skjørtekanten og over brystet for å skjule en skjøtesøm. Veldig fornøyd og Iben har finkjole til kaffibesøk på tirsdag. Disse plaggene var forresten sydd med helt nye tekstiler fra Stoff & stil og Panduro. 
Det har minket i stoffsamlingen i sommer og jeg gleder meg allerede til høstens loppemarkeder for påfyll!

4 kommentarer:

  1. Orvar starter dagen rundt halv seks for tida - jeg føler med dere, med andre ord! Men det er jammen utrolig hva man får gjort, og egentlig er morgenen nesten den koseligste tida på dagen, synes jeg. Skulle bare ikke vært så trøtt... Utrolig fine kreasjoner! Blir alltid like imponert!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Ine!
      Ja, det er veldig koselig, særlig her vi bor; høre bekken suse og fuglene synger :D

      Slett
  2. Du er altså så flink. Blir sikkelig inspirert. Trist jeg skal reise fra symaskinen samme dag som jeg får ferie :( God sommer til dere <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Ida!
      Det var rart å ikke å ha symaskinen men veldig kjekt å komme hjem til den :D
      God sommer til deg og dine også!

      Slett