mandag 28. juli 2014

Høstnytt

 Det er annen følelse å kle seg for høsten enn sommeren. Jeg er absolutt et høstmenneske med sans for ull, strikkejakker, sjøstøvler og tykke strømpebukser. 
Bergensværet er som kjent variabelt men jeg har våget å sy en shorts og fôret kyse. 
Mønsteret er det samme jeg sydde soldrakten av. Jeg liker å ha en slett front og strikk bak, det virker mer behagelig på en liten kropp. Stoffet er en helt herlig bit tykk, vevd lin (!) jeg fant på Fretex for lenge siden. Jeg følte den måtte spares til noe helt spesielt og noe som krevde litt tykkelse i plaggene.
Sølvskoene er kjøp med tanke på bryllupet, men kommer til å passe Iben til alle høstens datoer i selskapskalenderen fra bursdager, jul , nyttår og andre tørre dager.
Strikkekjolen/tunika fikk Iben i julegave av flinke tante Hanne som passer flott til resten. 
Iben er klar!

5 kommentarer:

  1. Så fint sett til hausten.
    Ja, haust er fint. Etter denne strålande sommaren kjem overgongen til å bli svært merkbar,
    det likar eg -svært godt. Desse overgongane.
    Alltid kjekt med nye innlegg her inne.

    Smil frå Elisabeth

    SvarSlett
    Svar
    1. Absolutt , og ikke mist hvordan det lukter ute! Høstlukta! :D

      Slett
  2. Du er så flink! Fine ting!

    SvarSlett