mandag 5. mai 2014

Sy om VII: Sommersett

Selv om det var fram med ullklær og regnjakke igjen i dag blir det sikkert sommer tilslutt, også i Bergen. Jeg har vært på jakt etter et passende stoff/plagg til å lage noe luftig og sommerlig til Iben og fant denne tunikaen på Fretex i dag. Utrolig deilig stoff og fin farge, synd den var for liten til meg. Men da drypper det på Iben i stedet!
Det var først og fremst ermene som inspirerte meg, som luftige buksebein. Jeg klipte de av etter skuldersømmen og monterte på samme måte jeg har laget bukser før. Jeg fjernet en del stoff i vidden og i skrittet, ellers ville det blitt en ufrivillig homage til M.C Hammer. Jeg la den flatt og klippet rett av i midjen, brettet kant og satte i smal buksestrikk. 
Overdelen er sydd etter denne kjolen, bare uten knyting i nakken og skjørtet. Fint antrekk til en liten sommerfrøken som skal løpe barfot i gresset!

3 kommentarer:

  1. Åh, for et fint sommersett! :D

    SvarSlett
  2. Så fint! Nå ble jeg veldig inspirert. Men rekker nok ikke sying før etter all flyttingen.

    Håper du har en fin onsdag!

    SvarSlett