søndag 4. mai 2014

Ibens bunad: Kyse og det endelige resultatet!

Siste kronen på verket ble en kyse. Jeg fant dette tørklet på loppemarked tidligere i vår og syntes det hadde den rette folklorefølelsen. Resten av materialene hadde jeg hjemme; en bit av satengbånd og en rest sort bomull.
Jeg har brukt mønsteret jeg bruker til luene jeg har laget, men valgte å bruke båndet fra nakken til knytingen. Satengbåndet ble festet i pannen for ekstra pynt.
Jeg er veldig fornøyd med min egen innsats og med god margin til 17. mai! Bunadsskjorta ble kjøpt ny fordi jeg hadde ikke noe passende stoff og hun får mine barnesøljer. 
Det er rart å se bildet av det ferdige prosjektet og bildet av det som var materialer i februar. 
Nå blir det full konsentrasjon på min brudekjole og Ibens brudepikekjole, men jeg har blitt inspirert. Jeg har ikke bunad selv og har ikke klart å bestemme meg for hvilken jeg i så fall skulle valgt. Så neste prosjekt etter bryllupet blir å lage min egen festdrakt! Det blir dessverre ikke samme materialtilgang som med Ibens bunad (som er laget på rester), men så langt det er mulig vil det bli et redesignprosjekt dette også!

10 kommentarer:

  1. å kor fin!
    Håpar du kjem til å vise oss bilde når Iben
    har den på. Nydelig.

    Smil til deg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, det blir klassisk 17.mai i år med barnetog og leiker på skoleplassen!

      Slett
  2. Så morsom ide å bruke tørke til kysa! Herved inspirert :))

    SvarSlett
  3. Den ble nydelig! Du er virkelig flink med symaskinen :-)

    SvarSlett
  4. Så nydelig den er! Du er så flink :) Gleder meg til å se bilder av brudekjolen, den blir nok magisk. God mandag til deg og familien!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Jeg gleder meg til å sette i gang med kjolen :)

      Slett
  5. Den blei kjempefin! Godt jobba!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Ingvild! Jeg er veldig stolt!

      Slett