søndag 20. april 2014

Sewing yes to the dress!

Årets mest nervepirrende innkjøp ble gjort denne uka. 15 meter med bløt chiffon og tykk sateng ligger nå på et Iben-trygt sted og skal bli brudekjolen min. Det var en rar følelse å se stoffene bli målt opp og klippet, da ble det plutselig så virkelig! Jeg gleder meg så til å sette i gang med dette prosjektet! 

10 kommentarer:

  1. Så spennende! Jeg er helt sikker på at kjolen kommer til å bli helt nydelig.

    SvarSlett
  2. Du er så utrolig flink til å sy! Jeg håper at du viser fram kjolen når rett tid er inne - som Ine er jeg helt sikker på at dette kommer til å bli en drøm av en kjole! Kos deg med arbeidet; må være ganske spesielt å ha sydd sin egen brudekjole :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Det er veldig spesielt ,men jeg føler jeg har valgt en kjole som jeg får til :D
      Den blir ikke vist fram før den store dagen, men Ibens brudepikekjole tenkte jeg å lage som steg for steg-prosjekt ;)

      Slett
  3. Svar
    1. Ja, det blir gøy å sette i gang! :D

      Slett
  4. Åh! Så spennende! Og hvilket nervepirrende prosjekt... Ei venninne av meg sydde sin kjole, og det er en av de fineste brudekjolene jeg har sett. Og så nydelig Iben er i kjolen sin! Jeg sydde også kjole til Filippa i størrelse 92 som også passet akkurat, så kanskje mønstre er litt små? Hvor fant du mønsteret, forresten?

    SvarSlett
    Svar
    1. Den er fra et syblad jeg kjøpte i fjor, vet ikke om man kan få tak i oppskriftene på nett. Men jeg kan tegne det av i str 98 og sende til deg om du vil prøve mønsteret?
      https://www.ottobredesign.com/lehdet_js/2013_3/index.html?en

      Slett
  5. Den kjem til å bli nydeleg.
    -håpar også at du synar den fram, når tida er inne for det.
    Lukka til med å sy den fram.

    Smil frå Elisabeth

    SvarSlett
  6. Så spennande! Eg ska også gifta meg i sommer, men min kjole e ferdigkjøp da.mskal inn å prøve dem igjen neste fredag, gleder meg!