onsdag 12. mars 2014

Sy om VI


 Emneknaggen "sy om" blir kanskje å strekke det denne gangen, men dette plagget består av stoff fra to duker og avklipp fra tidligere syprosjekter. Jeg hadde sett dette kjole/tunika-mønsteret flere ganger i "Børnetøj du selv kan sy" men ikke funnet annet en armene på mønsterarket. Så jeg måtte tenke meg fram til resten av kjolen.
Men det gikk som en drøm! Jeg sydde sammen remser av restestoff og en større bit av hovedstoffet til armene. Veldig vårlig og fin med blomsterstoff i tre nyanser. Iben ville som vanlig ikke prøve den uten protester og måtte bestikkes. Kanskje litt stor til denne våren men kan bli knall mot sensommeren. Jeg tenker jeg skal skalere ned mønsteret (fra str 3 til 2 år) og sy en ny i en annen farge, kanskje lilla? Litt hippiehusflid, men det er slik vi liker det!

3 kommentarer:

  1. Elsker det! Jeg hadde også mange slike plagg da jeg vet lita; mamma var flink å sy, og vi hadde veldig dårlig råd. Jeg var kledd i omsydde duker, gardiner og gamle dynetrekk til jeg begynte på skolen, nesten!

    Tommel opp for deg - du er kjempeflink og velidg kreativ!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk!
      Det er gøy å kunne kle Iben unikt og personlig!

      Slett
  2. Den ble råfin! Du er kjempe flink! :D

    SvarSlett