søndag 2. mars 2014

Ibens bunad: Vesten

 Til vesten brukte jeg et kjolemønster som inspirasjon for å rett avstand mellom skulder og armhule. Vadmelen og bomullen ble lagt rett mot rett, sydd i bryst og nakke og vrengt før jeg tråklet rundt armhulene. 
 Neste blir å sy sorte ripsbånd langs armhulene og bryst/nakke.
 "Beltet" er laget av å sy grønt fløyelsbånd på hver side av det fine blomsterbåndet. På baksiden har jeg brukt en rest av stoffet til stakken.
Beltet skal sitte i livet og festes på vesten før jeg monterer stakken. På baksiden av vesten skal jeg feste en rest av det grønne båndet i overgangen mellom vest og stakk.

6 kommentarer:

  1. Jeg synes slike prosjekter er så imponerende. Det blir sikkert superfint!
    Håper du og dine får en god uke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er kjempegøy!
      Ha ei fin uke du også, Synne!

      Slett
  2. Du er så flink, Ingvild!

    SvarSlett
  3. Ah! Det kan jeg like! Anarkistisk bunadsmekking! :) Kjempefin.

    SvarSlett
  4. Så fint det blir! Har og planer om bunad selv om familien er dansk/britisk :-) Ble veldig inspirert av idéen om å kun bruke materialer man har liggende. Føles veldig autentisk!

    SvarSlett