søndag 9. mars 2014

Ibens bunad: Montering

  Etter å ha sydd fast ripsbånd på vesten (tok sin tid med feilmontering og håndsting) var det 
endelig mulig å se helheten! Monteringen er kanskje den enkleste syetappen i hele prosjektet. 
 Jeg syr to sømmer; en vanlig rett og en tett sikksakk på råkanten. Min maskin har ikke overlock men dette har fungert supert for meg. For å gjøre innsiden like fin som utsiden (mantra fra min håndarbeidslærerinne Dordi i sjetteklasse sitter ennå!) fant jeg en rest av et bredt satengbånd jeg la over kanten.
Iben var ikke så veldig begeistret eller samarbeidsvillig når det kom til prøvingen, men passer gjør den. Noen små justeringer må nok til før jeg er helt fornøyd, sømmene/båndene skal presses og "beltet" skal få de fine tinnknappene montert. Fotolyset var dessverre noe dårlig i dag, men slik ser den ut ferdig montert.

2 kommentarer: