søndag 9. februar 2014

Sy om IV

 Iben er en storforbruker av tynne bomullstrøyer og de er perfekte til barnehagebruk. Hun bruker de over ullbodyene slik at de kan brukers to dager og grise pålegg og annet gøy på de i stedet (og da spare på ullvasken). Jeg har hatt ei fin t-trøye med små Eiffeltårn liggende skapet i flere år, ubrukt med en flekk på brystet. I går ble den sydd om til ei trøye til Iben! Jeg klippet ut mønsteret slik at jeg kunne beholde den opprinnelige kanten til mansjettene og nederste kanten. Très chic!

4 kommentarer:

  1. Så kjempefin! Skulle ønske jeg brukte samme størrelse som Iben...

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Hun vokser nok kjapt ut av den :D

      Slett
  2. Så lurt og fint!

    Bruker du en annen trøye hun har som mønster? (kanskje jeg skal prøve meg på et par trøyer til lille E.. :) )

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Jeg bruker mønsteret fra "Sy til barn" av Mari Melilot som utgangspunkt men har tegnet mønsteret lengre, med a-fasong og uten knapp. Kan virkelig anbefale den boka!

      Slett