torsdag 20. februar 2014

Stor

Det slo meg plutselig hvor stor Iben er blitt. Ikke bare er hun blitt fysisk stor (83 cm og 11 kg!), men hun er blitt en liten jente. 
Hun henter sekken sin om morgenen og peker på døra. 
Hun vil helst gå inn i barnehagen, det er ikke greit å sitte i vogna lenger. 
Hun klemmer de andre ungene i barnehagen. 
Hun løper. 
Hun jubler når vi nærmer oss svømmehallen på onsdager og hopper fra kanten med et stort smil. 
Hun kan hente skoene sine når vi skal kle på oss. 
Favorittmiddagen hennes tortellini med gneldresaus (tomat, chilli, sort oliven, hvitløk, soltørket tomat og linser). 
Hun kan drikke av glass. 
Hun henter iPaden og vil ha skypetid med mormor. 
Hun kan svare ja og nei. 
Hun legger seg kl 19. 
Hun kan vise hvor magen, nesen, ørene og munnen er. 
Hun kan bevegelsene til Lille Petter Edderkopp når vi synger. 
Hun vil ikke ha på seg smekke lenger. 
Hun passer godt på babydukka. 
Hun liker å pusse tennene mens hun sitter på krakken på badet. 
Hun prøver å ta på seg ullgenserne selv. 
Hun kommer smiler og kommer løpende når jeg henter i barnehagen. 
Hun finner fram poser med våtfôr til Rosa (gjerne flere om gangen). 
Hun er veldig kilen på lårene. 
Hun sitter å sier hei til alle på bussen om morgenen. 
Hun liker å trykke på på-knappen på kaffekverrna. 

Men fortsatt er mammas armer best når noe er galt og jeg håper hun aldri blir for stor for det.

3 kommentarer:

  1. Så flink hun er! De vokser så fort og kan plutselig alt ...

    SvarSlett
  2. Så fint skrevet! Jeg kan se det for meg :) Jeg er innom her hver dag, men er ikke så flink til å kommentere....Men du skal vite at bloggen din er et godt pusterom fylt med kreativitet og inspirasjon. Takk for det!

    SvarSlett