lørdag 1. februar 2014

Ervingen.

Onsdag våknet jeg til den triste nyheten at Bergen Kjøtt hadde havnet i problemer med kommunen. Utrolig trist fordi det er et veldig bra tilskudd til kulturlivet i Bergen, men også fordi det var det vi skulle ha vielsen vår. 
Jeg traktet en kanne kruttkaffi, fant fram pen og papir og begynte ringerunden etter et nytt sted. Selv om det er 7 måneder til vi gifter oss er det ikke lett å finne et passende sted, mange bestiller lokalet et år i forveien og når det bare er snakk om en vielse som tar rundt to timer er det mange steder som ikke vil leie ut og heller prioriterer hele selskaper. Frustrert og fortsatt i morgenkåpe begynte jeg nesten å gi opp etter flere bomtelefoner. Med tanke på hvor mye styr vi har hatt siden vi fant ut at det ikke var mulig å gifte seg i Tingretten på lørdager følte jeg noen minutter der at det kanskje ikke var meningen at dette skulle gå (først Tingretten, så St Jørgen kirke og ingen hjelp til å skaffe prest og tilslutt Bergen Kjøtt).  Men med ett kom jeg på en sted jeg hadde vært på loppemarked for flere år siden. Jeg googlet navnet og kjente sommerfuglene i magen begynte å flakse når jeg så på nettsiden at det var mulig å leie den vakre Storsalen.
Daglig leder var veldig hyggelig på telefonen og jeg kunne komme å se når jeg ville. 
Jeg heiv meg ut døren og reiste til byen. Salen var like flott som på bildene og jeg kunne se for meg hvor fint vi kunne gjøre det. Litt senere på dagen fikk jeg e-post fra daglig leder om at lokalet var ledig og vårt! For en lykkefølelse! 
Og alle de fine planene for vielsen kan være med når vi bruker Ervingen.

3 kommentarer:

  1. Hurra!

    Åh, jeg elsker bryllup. Nydelig sal!

    SvarSlett
  2. Kjekt at de likte lokala, men huset heiter Gimle. Laget som eig huset heiter Bergen ungdomslag Ervingen. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for oppklaringa! Det står ihvertfall rett på invitasjonene :D

      Slett