torsdag 23. januar 2014

Torsdagslista.

kva var din tidligaste ambisjon?
Selvstendighet, jeg flyttet alene til Bergen når jeg var 17 år, uten å kjenne noen.
universitet eller rett i arbeid?
Rett i arbeid, jeg har endelig begynt å finne ut av hva jeg vil bli når jeg blir stor. De tingene jeg ville studere som 20 åring måtte man ut av Bergen eller landet for å få til. Det passet ikke med livet mitt da, men nå er mulighetene tilstede.
kven var eller framleis er mentoren din?
Jeg føler jeg ikke har en mentor, men jeg har kloke kvinner som mamma, svigermor og bestemor som jeg vet jeg alltid kan spørre om råd, få forståelse fra og ikke minst skryt!

kor sterk er du?
Ganske, både i kropp og topp. Man får muskler av å kjøre barnevogn.
ambisjon eller talent: kva er viktigast for suksess?
Begge deler, det hjelper lite med det ene om man ikke har det andre.
tenkjer du på co2-forbruket ditt?
Absolutt, vi er bevist på å bruke kollektivtransport og tog. Jeg unngår å fly, så der har jeg gullende ren samvittighet.
har du meir enn ein heim?
Nei, jeg har per definisjon ikke et barndomshjem siden jeg flyttet rundt som barn og mamma har flyttet i ettertid. Vi har aldri hatt ei hytte i familien men jeg føler huset i Balestrand er et feriehus jeg er blitt veldig glad i.

kor politisk engasjert er du?
Jeg har ingen klar partitilhørighet, men er kronisk engasjert i saker som betyr mye for meg som likestilling, barn og byliv.
har du nokon sinne teke ein IQ-test?
Ja og kom ganske greit gjennom. Men jeg synes EQ er mye viktigere å score høyt på.
kva vil du eiga som du ikkje eig per dags dato?
Et større og bedre kamera, en Mac, ei skikkelig fin skinnveske og denne kjolen.

kva er din største ekstravaganse?
Neglelakker fra Chanel, avkutta blomster til helga, kaffe, surdeigsbrød fra Teaterbakeriet, økologiske matvarer og øredobber fra Virgo.
kvar er du lykkeligast?

Liggende på gulvet å fjase med Iben på ettermiddagen etter barnehage og jobb, høre den trillende latteren hennes, kjenne de små hendene som hiver seg om halsen min og gir de beste klemmene.
kva ambisjonar har du?
Å være en god mamma og (etterhvert) kone, gjøre noe som gjør meg lykkelig, kunne leve av kreativiteten, være et godt medmenneske og blir god på strikking.
kva driv deg framover?
Skaperglede, enten det er innen  foto, tekst eller tekstil. Det å kunne tenke ut en idé gjennomføre og skape et resultat man kan være stolt av.

kva er det største du har gjort i livet så langt?
Å bli mamma og satse på at kjærligheten kan dukke opp når en minst venter det.
kva har vore din største skuffelse?

Ikke direkte skuffelse, men jeg skulle ønske at jeg hadde funnet ut av hva jeg ville bli på et tidligere tidspunkt, men på en annen side ville jeg kanskje ikke levd det livet jeg lever nå.
om du mista alt i morgon, kva ville du gjort?
Åpnet en butikk med både vintageklær og egen produksjon med cafêdel hvor unger kan få tegneark og fargestifter, kaffen er skikkelig god og servicen den beste i byen.
trur du på eit liv etter dette?
Nja. Jeg tror heller man må gjøre det beste ut av denne omgangen og ikke dvele. Man får kanskje bare denne ene sjansen.

4 kommentarer:

  1. Elsker listen din og faktumet at du gikk rett i jobb og var komfortabel med det valget. Jeg ser opp til folk som har guts nok til å tenke selv, og skulle ønske jeg var like moden som du da jeg var i begynnelsen av 20-årene, da jeg rett og slett ikke visste eller turde å ta sjansen på å bli det jeg ville bli.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det, Anna! :D
      Det er naturligvis øyeblikk hvor jeg tenker at det hadde vært fint å vært ferdig med utdannelse før barn men alt går ;) Og man blir aldri for å lære!

      Slett
  2. Fint å lese! Fikk skikkelig lyst på vaffel nå, hihi. God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hihi, bildet er tatt på Vaffelhuset på Hadeland Glassverk, kan anbefale et besøk der :) God helg!

      Slett