søndag 1. desember 2013

Første søndag i advent.

Tenn lys! Et lys skal brenne for denne lille jord.
Den blanke himmelstjerne, der vi og alle bor.
Må alle dele håpet så gode ting kan skje.
Må jord og himmel møtes. Et lys er tent for det.

Barnelærdom fra Portveien 2. Ordene betyr ekstra mye etter jeg ble voksen og ikke minst etter jeg ble mor. Iben skal få oppleve sin andre jul og jeg er en ufattelig privilegert forelder som verken trenger å bekymre meg over hvordan vi skal feire eller hvordan vi skal ha råd til det. For noen er dette en bekymring som ikke bare er for jula men hver måned. Det føles ekstra tungt når jula kommer og forskjellene blir tydeligere. Frelsesarmeens Julegryte er et fast stoppested for meg hver jul. I år skal vi også gi vekk klær og leker til Slumsøstrene. Iben er for liten til å forstå noe av det ennå, men jeg håper dette kan bli en fin tradisjon når hun blir eldre; at man kan gi vekk noe fint slik at et annet barn også kan få en julegave. Finn ut hvordan du kan bidra herGod første desember!

2 kommentarer:

  1. viktig budskap i disse gave/gale-tidene. <3

    SvarSlett
  2. Jeg husket ikke dette før jeg leste det her, men veldig vakre, flotte ord.
    Portveien 2 var fint. Og Skomakergata.

    SvarSlett