onsdag 6. november 2013

Jol, jol, heilage jol!

Paper snowflakes
lin
contemporary-holiday-decorations.jpg (570×498)
felt-snowball-ornaments
Vanligvis pleier jeg å holde ut til 1. desember før jeg begynner å tenke på juleforberedelser. I fjor var alt en lyserosa ammetåke og jeg gav litt blaffen i bakst og pynt. I år starter jeg noen uker før og gleder meg stort til å pynte til vår første jul i eget hus. Iben forstår nok ikke så mye av det i år heller, men gleden over knitrende julepapir, glitter og søte mandariner er alltid fin å se.
Hvert år har jeg som mål å lage de fleste presangene og dekorasjonene selv og det føles godt å kunne gi vekk ting som er personlige og litt på siden av handelsstandens kjøpepress. Hva lager du selv?

4 kommentarer:

  1. Eg strikkar det meste; vottar, improviserte jakker og seteunderlag. I år har eg også tenkt å lage gryteunderlag av trekuler i ulike størrelsar og fargar. Håper berre dei kjem i posten snart!

    SvarSlett
  2. Jeg elsker hjemmelagede gaver, men er overhodet ikke flink i håndarbeid, og ikke er jeg særlig kreativ heller... Gøy om det kommer noen gode ideer på bloggen!? ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja! Og ihvertfall i den spiselige kategorien! :D

      Slett
  3. I år så blir det stort sett hjemmestrikka sløyfer :) Jeg er i skikkelig julestemning og har vært det en månes tid... Dette skyldes mørketid og masse snø her oppe i Tromsø, hehe :)

    SvarSlett