onsdag 9. oktober 2013

10-9-8

 10 bra ting med i dag:
- at Iben synes det var best å sove til 8.15 i morges
- sette på ei diger kanne kaffe og surfe på nettet til den var klar
- å sy en barnekjole og være så trygg på framgangsmåten at jeg kunne gjort det i blinde
- sette på Downton Abbey og la det surre i bakgrunnen mens man jobber
- sende pakke i posten til lille nyfødte B
- dra på sykebesøk til forloveren min med nybakte karamell og havsalt-brownies fra cafê og en bukett roser i høstfarger
- å huske både solbriller og paraply i vesken men bare få bruk for solbrillene
- sitte på foreldresamtale i barnehagen og kjenne seg supervoksen og bli varm som ei sol i magen fordi man får høre fine ting om ungen sin.
- komme i prat med hyggelige folk på Bybanen fordi Iben smiler og flørter med dem.
- en halvtime alene med kaffe og islandsk lakrissjokolade mens far og barn sover middag
 9 plassar du har klint:
- på toget mellom Bergen og Dale
- Naboen Pub
- Kvikne hotell
- I Slottsparken
- på Kvinneklinikken 
- på bussen
- på kjøkkenet til svigermor
- i klinehjørnet på Kaffekompaniet
- i en sofa i Marken
 8 ord som skildrar deg:
-moderlig, varm, trygg, skapende, snill, ryddig, oppmerksom og lykkelig
7 songar du elsker akkurat nå:
- Ingrid Olava- Jackie Kennedy
- Mikhael Paskalev- Dust
- Mariee Sioux - Homeopathic
- Fleetwood Mac- Go your own way
- Fleet Foxes- Mykonos
- Camera Obscura- French navy
- Bats For Lashes- Daniel
6 drømmar:
- å kunne leve av å være kreativ 
- skrive ei mammabok 
- ha en fantastisk bryllupsfest neste år med alle de vi er glade i
- dra til Paris
- få familielivet jeg alltid har ønsket meg
- lære meg å bake makroner hjemme
5 fæle minner:
- når Iben var to dager gammel og ammingen hadde gått galt og vi måtte ha en ekstra natt på KK for å gi henne "fetekur". Jeg gråt sammenhengende i 6 timer og følte meg som verdens mest mislykkede mor.
- når jeg var på vei til tidligvakt i den første barnehagen jeg jobbet i langt ute i suburbia og en rusa mann dukket opp fra ingensteder på gangstien kl 6.45 og følgte meg til porten mens han snakket om de døde menneskene han så. Jeg hadde aldri vært så redd før og gråt av glede når jeg så kollegaen min komme syklende og hun bad han om å stikke.
- en gang jeg flydde og det var så heftig turbulens når vi skulle lande at selv flyvertinna satt å kneip igjen øynene
- da jeg møtte noen jeg en gang var veldig forelsket i på gaten og å ble oversett når jeg sa hei.
- å få bøy på nøkkelen når jeg skulle låse meg inn kl 3 om natten. Men heldigvis kom en hjelpende nabo rett bak meg.
4 lukter:
- nyfødt baby
- Chanel no 5
- nykverna kaffe
- pinnekjøtt på julaften
3 ting du aldri har gjort:
- flydd til et annet kontinent
- tatovert meg
- tatt lappen
2 hemliser:
- Askil og jeg hadde bare vært kjærester i 3 måneder når Iben ble "på gang"
- jeg har ikke sett min far siden jeg var 6 år
1 sommerminne: 
- Ibens første fjorddypp i Sognefjorden i sommer, lykkelig baby!
Lista er lånt fra fine Hjartesmil!

12 kommentarer:

  1. Du virker som ei bra dame! Jeg likte denne lista :-)

    SvarSlett
  2. Så gøy innlegg! Dette vil jeg også gjøre!

    SvarSlett
  3. Superfin liste, som så mye annet fint på bloggen din. Så overveldende skummelt det må ha vært å bli gravid så tidlig, og så bra at det har blitt så overveldende fint. Det er ikke til å kimse av!

    SvarSlett
  4. Fin liste! Og så nydelige høstbilder!

    SvarSlett
  5. Jeg har stor respekt for deg - du er en av de sterkeste kvinnene jeg vet om! Det å skrive så åpent om seg selv (ikke bare i denne lista, men også i flere tidligere innlegg) er utrolig tøft gjort! Du er min heltinne!

    SvarSlett
  6. Fine Ingvild, så glad og takknemlig jeg er for å ha blitt kjent med deg!

    SvarSlett
  7. Du har så fin blogg! Koselig å lese og nydelige bilder! God torsdag til deg :)

    Camilla

    SvarSlett
  8. For en fin liste! Du inspirerer:-)

    SvarSlett
  9. For en finfin dame, med fin liste!

    SvarSlett
  10. Åh, tusen takk for så fine ord, blir helt varm! :D

    SvarSlett
  11. Så gøy liste :) Jeg tror nesten jeg må låne den selv!

    SvarSlett